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Offer: Montreal: Bilingual Case Manager:

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Current Advertised Positions

 

Job Details

Montreal: Bilingual Case Manager

 

Bilingual Case Manager
 
Are you looking for an opportunity to challenge your customer service and administrative expertise while improving your medical terminology expertise? We are pursuing practiced Case Managers for full-time contract functions ranging from 3 month – 1 year.
 
Our clients are leading Canadian banking and insurance providers. The ideal candidate will have a positive, adaptable and professional demeanor, strong interpersonal/teamwork abilities and excellent computer expertise. Must be french bilingual.
 
Responsibilities may include:
   » Managing claims from intake to payment. This function will include contractual interpretation and accurate data entry
   » Making decisions on and payment claims using contractual, medical, functional, and vocational analysis
   » Frequent written and verbal communication to clients and stakeholders within and outside of the medical community, plan members and plan administrators
   » Maintain productive relationships with internal stakeholders to maintain service level targets
   » Constant prioritization of conflicting demands with extremely tight turnaround times
 
The ideal candidate will have:
   » A focused attention to detail - particularly with numbers, spelling and grammar;
   » Strong analytical, problem-solving and decision making expertise;
   » Very strong written and verbal communication expertise, with the capability to effectively deliver difficult messages to clients by telephone and in the form of very detailed letters of explanation;
   » The expertise to multi-task, prioritize, and work in a fast paced environment;
   » Strong customer service practice, with proven capability to build and manage relationships with external and internal clients.
   » Problem solving expertise
   » Relationship management abilities
   » Strong commitment to quality and business expertise.
   » French/English Bilingualism is a strong asset
   » 1-3 years of practice in Case Management is an asset
 
MUST HAVES:
   » Familiarity with medical terminology;
   » French Bilingual 
   » Intermediate PC expertise: data entry, MS Word, Outlook and Excel;
   » Excellent Communication expertise (written and oral)
   » 1-3 years of related practice
 
Special Conditions:
   » Overtime may be required during peak periods
 
About Us
 
Kelly Services believes in relationships, not transactions. That’s why we’re committed to prosperously matching job seekers with the best employers across Canada and around the world.  We fill positions from entry level to management, on a temporary or permanent basis. Whether your specialty is science, IT, finance, engineering, marketing, manufacturing, contact centre or business administration, we’ll work with you to understand your likes, dislikes, goals and ambitions, and present you with opportunities that meet your needs. See what we have to offer.
 
Kelly Services (Canada) Ltd., is committed to providing accommodations for people with disabilities in all parts of the hiring process as required under its Employment Accommodation Policy. Kelly will work with candidates to meet accommodation needs that are made known to Kelly in advance.
 
Service à la clientèle et d'administration tout en améliorant vos connaissances en matière de terminologie médicale? Nous recherchons des gestionnaires de cas expérimentés pour des rôles contractuels à plein temps allant de 3 mois à 1 an.
 
Nos clients sont des fournisseurs de services bancaires et d'assurance canadiens de premier plan. Le candidat idéal aura un comportement positif, adaptable et professionnel, de fortes aptitudes interpersonnelles / travail d'équipe et d'excellentes compétences en informatique.
 
Les responsabilités peuvent inclure:
- Gestion des réclamations de l'admission au paiement. Cette fonction comprendra l'interprétation contractuelle et la saisie de données précises
- Prendre des décisions et des demandes de paiement en utilisant l'analyse contractuelle, médicale, fonctionnelle et professionnelle
- Communication verbale et écrite fréquente avec les clients et les intervenants à l'intérieur et à l'extérieur de la communauté médicale, les participants au régime et les administrateurs de régime
- Maintenir des relations productives avec les parties prenantes internes pour maintenir les objectifs de niveau de service
- Priorisation constante des demandes contradictoires avec des délais d'exécution extrêmement serrés
 
Le candidat idéal aura:
- Une attention particulière aux détails - en particulier avec les chiffres, l'orthographe et la grammaire;
- Solides compétences analytiques, de résolution de problèmes et de prise de décision;
- Très bonnes compétences en communication écrite et verbale, avec la capacité de transmettre efficacement des messages difficiles aux clients par téléphone et sous la forme de lettres d'explication très détaillées;
- Les compétences pour multitâches, prioriser et travailler dans un environnement au rythme rapide;
- Solide expérience du service à la clientèle, avec une capacité éprouvée à établir et gérer des relations avec des clients externes et internes.
-Des talents pour la résolution des problèmes
- Capacités de gestion des relations
- Un fort engagement pour la qualité et la connaissance des affaires.
- Le bilinguisme français / anglais est un atout
- 1-3 ans d'expérience en gestion de cas est un atout
 
INCONTOURNABLES:
- Familiarité avec la terminologie médicale;
- Compétences informatiques intermédiaires: saisie de données, MS Word, Outlook et Excel;
- Excellentes compétences en communication (écrite et orale)
 
Conditions spéciales:
   » Des heures supplémentaires peuvent être nécessaires pendant les périodes de pointe

Reference:


CA769ACZ000195

Submitted:


27-03-2020 10:53 AM

Job location:
Quebec - Montréal and area

 

Skills:

Job Category: Health Services [ View All Health Services Jobs ]
Language requirements:
Employment type:
Salary: Unspecified
Degree: Unspecified
Experience (year): Unspecified
Job Location: Other
Company Type Employer
Post Date: 03/28/2020 / Viewed 1 times
Contact Information
Company:


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